Kjøpsbetingelser

Avtalen

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Lillefot AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Lillefot.

Partene

Selger: Firmaopplysninger Firmanavn: Lillefot AS Organisasjonsnummer: 915203353 Postadresse: Markveien 52, 0554 Oslo Telefon: 406 75 689 (Mandag - fredag: 11:00 - 18:00) Epost: post@lillefot.no Kjøper: Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen. Priser og betaling Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning ettersom vi har felles lager med butikken. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling. Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Avtaleinngåelse 

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

Betaling

Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. Vi anbefaler å handle med kredittkort på nett, da kredittkortet gir deg en forsikring/leveringsgaranti som gir deg pengene tilbake dersom du ikke mottar en vare du har bestilt. Du har i tillegg 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ved kjøp med kredittkort.
  • Paypal. Sikker betaling via din paypalkonto
  • Vipps

Vanligvis vil varene sendes fra oss innen to virkedager etter at ordren er mottatt, hvis ikke vil du motta en mail fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Posten Norge AS, og pakken er sporbar hele veien fra Lillefot og hjem til deg. Normalt tar det en til tre virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/i din postkasse. Avhengig av hvilken av fraktalternativene du velger. I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser. Vi opererer med en fast fraktkostnad på 39 NOK på vanlige ordrer og fri frakt på ordrer over 799 NOK. Disse valgene ligger godt synlig der du betaler varene i nettbutikken. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dersom du velger sporingspakke fra Posten Norge AS vil du straks pakken er sendt fra oss motta en statusoppdatering på e-post, og her vil du finne pakkens sporingsnummer. Du kan da følge pakken din hele veien fra Lillefot og hjem til din egen postkasse/postkontor. Vi opplever at stort sett alle pakker kommer fram. Postens erfaring tilsier at i gjennomsnitt 1 av 800 pakker blir borte. Det er ikke mange, men det kan altså skje. Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med Lillefot vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 200 NOK inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur lillefot.no, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.  

Avbestilling/angrefrist/reklamasjon 

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake. Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. Utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen fra oss) skal ligge vedlagt, og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet. Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på et annet varig medium, utvides angrefristen til 3 måneder. Angrerettskjemaet skal være ferdig utfylt med Lillefot informasjon når skjemaet mottas. 

Tilbakebetalingsplikt 

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter. 

Garantier og service 

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.